Sidor

torsdag 5 november 2020

Redan november!😼

Tiden försvinner i rasande takt! Redan nÄgra dagar in i november. VÀdret Àr typiskt novembervÀder, mulet regn och blÄst! Men temperaturen Àr fortfarande över 10 plusgrader! Sjukt varm för att vara höst.
Efter sylanet hade jag tre par leggings och en tröja att sy till Siri. Leggings syr man nÀstan pÄ en kvart.... sÄ det gick undan.
Det hÀr Àr till Siri. Den kortÀrmade fick hon innan Halloween. De andra blir kanske julklappar?
Tristans födelsedagsklÀder blev ocksÄ klara. Byxor och tvÄ tröjor och en mössa.
Sen fick det ju bli en legoask i paketet oxÄ. MÄste ju vara nÄgot hÄrt paket nÀr man fyller 6Är. Alva fick trÄdlösa hörlurar till mobilen, fyller man 15, sÄ behövs riktiga grejer, eller hur?
Jag har sytt en Tshirt till maken ocksÄ.
Redan anvÀnd och tvÀttad. KÀnns som ett bra betyg.....
Till syrran Àr det ocksÄ lite klart.
Ännu en Hide Away, denna gĂ„ng i ett plyschtyg, som vi handlade pĂ„ "Prins 21 design och hobby". Mer tyg vĂ€ntar pĂ„ att bli uppsytt.
Jag har klippt ut en till Hide Away i ett vĂ€ldigt speciellt tyg...... Återkommer med bild nĂ€r den Ă€r sydd.
SlĂ€ngde in en bestĂ€llning hos "Lisas Tyger". Behövde en mindre vĂ€ska till min nya Coverlock. Passade  pĂ„ att bestĂ€lla tyg dĂ„ ocksĂ„. Blev jeanstrikĂ„ till ett par leggings Ă„t mig! Testade mönstret jag köpte i somras: Jazz Me Up, frĂ„n Sewingheart design. Blev ok, men jag har ju inte form för leggings, sĂ„ de fĂ„r anvĂ€ndas med en tunika. Blev Ă€ven lite trikĂ„ till en Tshirt till maken. Den Ă€r utklippt och ska bara sys.
Sen har jag ritat mönster till klÀnningar, som Syrran vill ha..... Ska bara skaffa lite inspiration för att sy dem.
PÄ stickfronten dÄ?
Ja inte hĂ€nder det sĂ€rskilt mycke! NĂ„gra varv dĂ„ och dĂ„ pĂ„ sockorna till maken. Kommit fram till hĂ€len, sĂ„ det finns hopp.😉

BĂ€sta "Henrietta's spinn och garn" fyllde 4Ă„r igĂ„r! HURRA! 🎉 Firandet blev ju lite avslaget, sĂ„ hĂ€r nĂ€r coronaviruset ökar igen. Men jag tog en tur in till sta'n och "shoppade loss" lite grand. 
Blev lite nya sockgarner och ett mönsterhĂ€fte med sockor. Sen har Henrietta börjat sĂ€lja lite sybehör, och det passade perfekt. ResĂ„rband och skĂ€rblad till min Fiskars rullkniv Ă„kte ocksĂ„ med hem. 
Ja, det var lite uppdatering. Nu fÄr jag vÀl ÄtergÄ till tyghögen....

SES!

Inga kommentarer: