Sidor

fredag 27 november 2020

Adventstid....

Snart är även november slut! Bara några dagar kvar. Första Advent är det på söndag, sä ljusstake och stjärna har kommit fram och är på plats. Julgardinerna är också uppe, eftersom fönstren putsades, en dag när det var milt och lite soligt. Ja, då är det bara att invänta julen, som säkert blir annorlunda det här året - med pandemin Covid-19.
Det enda som är säkert är att det blir ju ändå.
Vad har hänt sen sist?
På stickfronten är ett par sockor till maken klara.
Inget nytt har kommit på stickorna. Men..... jag har anmält mig till en Mysteriestickning av sockor, som börjar på söndag 1:a advent. Dessutom ännu en mysteriestickning som börjar 1  december. Jag ska sticka en Gnom, dvs en tomte/vätte, fram till jul.  Hoppas inte detblir för pilligt för min dåliga hand.
Med sömnaden har det hänt desto mer.
Tigths, Jazz me up, till mig. Mönster från Sewingheart design.  Blev väl "sådär". Men får väl ge dem en chans.
Tshirt till maken, i en mjuk trikå från "Lisas tyger". Tyget räckte även till ett par kallingar till maken. De väntar bara på resår som är beställd från Bibbis textil.
Hide Away, till syrran. Kommer inte ihåg vilken i ordningen av den modellen som jag sytt till henne. Ett säkert kort!
Så ett nytt mönster att testa! The Cleaner, från SoSewMe. Sydd i french terry/ öglad jogging. Mönstret kan även sys i vävt tyg. Tänker testa att sy i linnetyg, till mig.
Ett  set av stuvbitar, storlek 62-68cl.
En lätt klockad kjol till dottern. Använt kjoldelen från APS, och satt mudd i midjan. Hoppas den passar.......
På klippbordet är nu en knytblus i samma glittriga tyg från Rusta. Billigt tyg att testa nya mönster. Men inte alltid optimalt att sy i!
Tror jag har en lite Tshirt i 62-68cl, som inte hamnat på bild ännu.
Ja, det går fort att sy i trikåtyger. De är ju förlåtande i passformen.  Inte alls som att sy i vävda tyger......
Det var allt för idag.
SES!

Inga kommentarer: