Sidor

fredag 4 december 2020

Shopping!😬

Nu har jag "gĂ„tt bananas" med shopping! 
För vem kan motstĂ„ REA, Black Friday och Julklappsrabatter? Jag kunde inte i Ă„r! Det blev nĂ„gra tygpaket frĂ„n Elvelyckan, nĂ€rmare bestĂ€mt tre stycken! Randig jogging(2m) med mönster, limpenna och trĂ„d. TvĂ„ meter trikĂ„ i olika mönster, rostfĂ€rgat och trĂ„d, samt en meter trikĂ„ med 30cm mudd i mint och 10 knappar. Köpte till 60cm av det rostfĂ€rgade tyget med zigzag- mönster. För 653kr tycker jag att jag fick mycket! 
Sen blev det en bestĂ€llning hos Bibbis Textil. Inga rabatter, men superpriser Ă€ndĂ„. DĂ€r blev det en stor rulle (50m) mönsterpapper av bĂ€sta sorten, ljusgrĂ„ trĂ„d och kalsongresĂ„r. Summan blev 569kr med frakt. Ja, sen bestĂ€lldes det ju patroner till skrivaren, ytterligare knappt en femhundring. Men patronerna var det lite rabatt pĂ„..... och de gĂ„r ju Ă„t till alla PDF-mönster som ska skrivas ut! Hm, har ju  köpt lite stickmakörer ocksĂ„, blev inte sĂ„ dyrt, men egentligen onödigt, tror jag har sĂ„ det rĂ€cker sen innan!
Förutom detta, sÄ Àr alla julklappar till barnbarnen fixade. Fast med Covid-19 vet man ju inte om det blir nÄt julfirande över huvudtaget? Jul blir det ju, men kanske var och en fÄr fira hos sig......
 Sytt sen sist Ă€r knytblusen/tunikan Karin, med mönster frĂ„n Modelli.
Dottern ska testa om det Àr nÄgot för henne. Knytblus Àr inte riktigt min grej!
PĂ„ stickfronten har det varit upplĂ€ggnings bonanza! Stickar pĂ„ ett par handledsvĂ€rmare i mjukaste babyalpaka. Mönstret Ă€r Cloudburst, gratis frĂ„n Ravelry. Sen Ă€r det tvĂ„ mysteriestickningar, som KAL. Ett par sockor av Yarnesty/Anna Friberg. TĂ„-upp och fem ledtrĂ„dar, varje adventsöndag och julafton. 
Det sista som hamnade pĂ„ stickorna var en GNOME, ja det ska bli en sĂ„ smĂ„ningom,  för det Ă€r ocksĂ„ en MysterieKAL. HĂ€r kommer smĂ„ ledtrĂ„dar varannan dag fram till jul.
SÄ kul att sticka igen - men - den dÀr vÀnsterhanden, tar stryk! Ja, ja, inget ont utan det har nÄt gott med sig.
Trots Coronarisk, har vi bestĂ€mt oss för att ha barn och barnbarn pĂ„ middag hĂ€r vid Lucia. Sen blir det karens fram till Julafton, för de gamla, pĂ„ Ön, vill att vi ska komma och Ă€ta Julmiddag som vanligt. Det blir maken och jag, syrran och de gamla. OM, alla hĂ„ller sig friska! Lillebror med familj firar som vanligt sjĂ€lva, men hade Ă€ndĂ„ inte kommit eftersom svĂ€gerskan  Ă€r lĂ€rare och möter mĂ„nga barn i dessa tider.
FÄr se om jag kan fÄ lite sytt till Tristan, att fylla hans paket med...... Det Àr vÀl det som nÀrmast behöver fixas!


SEE YOU LATER.......

Inga kommentarer: