Sidor

fredag 1 mars 2019

Vara eller inte vara?

Det här med att blogga.......
Jag har tappat stinget fullständigt. Förr tyckte jag det var kul att sätta mig vid datorn och plita ner vad som händer och sker i mitt liv.
- Men nu.... finns inte riktigt inspirationen kvar längre, så jag lägger min blogg i träda ett tag.
Får se om jag tar upp bloggandet från min Smartphone i stället. Annars så finns jag på Instagram som @tassarochstickor ; på Ravelry som Tassarochstickor.
Husbilsbloggen kommer att finnas kvar, för det är vår "resedagbok".

Så jag avslutar, i alla fall tillsvidare med det senaste som är färdigt,
 Fiskartröja till maken blev klar och sitter som en smäck!
 En tunika till min syster, som behöver lite uppmuntran i sin sorg. Sydde av mitt favorittyg till henne, så jag hoppas hon kommer att trivas i den.
Ett par Lady Boxers från SewingHeart design, med korta ben. Så jädrans sköna, så jag ska sy fler fast utan ben. Hennes mönster är outstanding!
På stickorna är ännu en tröja av Isabell Kraemer : Humulus
Sticka i garn från stashen, Fine Wool från Schachenmayr smc, 100% merinoull/superwash. Jag har kommit en bit ner på livet, men lagt det "på vänt" och stickar ärmarna i stället. Blir inte så mycket att ha i knäet.

Och så har jag köpt en symaskin till!!!!!

BizziBee, där jag köpte min Overlock för drygt ett år sedan, ska slå igen och jag fick ett bra pris, med en bandkantare till. Visst det är lyx med en Cover, för det mesta kan jag fixa med min dyra JUKI hushållsmaskin. Men redan när jag fick testa Covern (när jag gick kurs och sydde min första T-shirt) var jag såld. Så jag tog mina sparpengar och slog till i onsdags. Men det har varit en del annat på G här i huset, så först idag har jag tänkt packa upp maskin och testa lite.
Vem vet? Det kanske blir ett inlägg till på bloggen? Men är nog övertygad att det blir från Min Note 8 i så fall.

Ha de' gott!


Inga kommentarer: