Sidor

söndag 25 februari 2018

Vintern håller i sig!

Och kallt är det också! Snö och många minusgrader...... Ja, det blev riktig vinter till barnens sportlov.
Veckan som kommer ska fortsatt vara vinterväder. Men sen får det allt vända!
"Alla hjärtans dag" fick jag blommor av maken! Riktigt mörkt röda tulpaner. Så fina. Synd bara att de inte håller så länge..... Men man får ju njuta medans de finns!

De sista två veckorna har jag mest stickat och lyssnat på ljudböcker.... Så nu är min spetssjal äntligen klar!

Svårfångad färg, men närbilden är mest riktig. Kvar är att fästa trådarna, som jag alltid gör efter blockningen av sjalar.

Sytt lite har jag också gjort. Hittade ett mönster på en kappa med huva, sydd i fleese. Och visst fanns det lite fleese i gömmorna. Tyvärr har jag inte fotat mitt arbete, men det går sakta framåt. Kvar är att sy ihop sidsömmar och ärmsömmar, lägga upp den och sätta i tryckknappar! Och där tog orken slut! För jag har inga tryckknappar hemma - så då får man beställa......... När man (jag) beställer passar en ju på att få med lite annat smått och gott! Helt plötsligt blev det många kronor att betala...... Tur jag får lön i morgon!

SES!




Inga kommentarer: