Sidor

söndag 29 maj 2016

Vart tog MAJ vägen??

Så har det gått en vecka igen! Den började ju bra med soligt och varmt. Men avslutningen har ju inte varit lysande precis! Men vädret går det ju inte att göra något åt. Vi fick ju ett par dagar med sol och värme innan regn, blåst och kyla infann sig.
I Borensberg blev tisdagen en vilodag vid Kanalen med stickning och hund som sällskap.
Zelda sökte skuggan under bänken där jag satt..... Blåsten hade redan satt full fart, men i solen blev det precis lagom varmt.
Onsdagen kom med regn. Vi åkte vidare till andra sidan av Vättern. Tog in på Karlsborgs Camping, för att sedan gå en promenad i regnet, och titta på staden. - Det gick fort! För inte var det särskilt skönt att promenera i blåst och regn.
Mannen har haft ont av sin pollenallergi, och när man såg hur strandkanten såg ut - var det inte så svårt att förstå. Ett tjockt lager med gult pollen låg längs hela stranden.
På kvällen klarnade det upp och Zelda och jag tog en kortare promenad längs Campingens strand.

En Skrak med pyttesmå dunbollar simmade längs kanten. Ungarna kan inte varit mycket mer än nykläckta!
Det blev en ganska behaglig solnedgång trots allt.......
Torsdag förmiddag åkte vi vidare på små krokiga vägar till Ställplatsen i Hajstorp. Sista etapperna på Kanalcyklingen skulle klaras av. Torsdag em cyklade vi till Lyrenäs i världens motvind! Men tillbaka gick det ju som en dans. Vi lyckades pricka in uppehållsvädret medan vi cyklade. Inte illa!
Fredagen tog vi då sista biten mellan Hajstorp och Tåtorp 22 km cykling i blåst och regn, sen skulle vi tillbaka samma sträcka också! Men regnet upphörde på hemvägen så vi behövde bara tampas med blåsten! Vi stannade till i Töreboda och handlade lite "go'fika" att belöna oss med. Satt fint, kan jag säga.
Nu drar vi mot bättre väder och andra äventyr.
Helgen tillbringar vi i Lidköping, en stad som vi bara åkt förbi, tidigare.
Men stadsvandring på lördagseftermiddagen var inte alls fel, så varför vi inte stannat tidigare, kan man ju undra?


Ny kaffemugg har jag invigt idag! Mannen har valt - undrar om han tycker jag samlar på mig för mycket??
Tycker i alla fall att den är ganska mycket "jag".
Stickat har det blivit lite då och då, med betoning på lite. Trots det har jag kunnat börja på ärmarna på min tröja. Fast någon Aphrodite, blev det ju inte! Det blev en egen designe i stället! Men den blir nog bra, när den är klar.

I morron åker vi lite åt sydväst. Trakterna kring Borås ska besökas...... närmare bestämt ett ställe som heter Skroten! Har sett att det går att fynda tyg där!! Får väl se om det stämmer. Kollade in deras hemsida, och det ska ju finnas allt möjligt i tygväg, så nu får jag fundera på vad jag vill titta på och ev handla......
Till nästa gång....


Inga kommentarer: