Sidor

onsdag 11 februari 2015

Ny sjal.....

.... "gammalt" garn!
Eller i alla fall begagnat. Follow Your Arrow 2 blev ju inte någon sjal, så efter att ha repat upp det jag stickat, fick jag härva och tvätta garnet. Det gick ju inte att sticka med småkrusigt garn! Nu är det nystat och garnet är som nytt.
Valde denna gång att sticka en sjal av Evelyn Clark. Stickas "på tvären", med ökningar och sedan minskningar på samma sida för att till slut bli en trekants-sjal! Mönstret finns gratis på Ravelry.
Första rapporten klar. Bara tre hela och en två tredjedels rapport till innan jag kommit till mitten. Men det går ju ganska fort nu i början när det inte är så många maskor på stickan! Och så är hela sjalen rätstickad. Inga aviga maskor alls.


I dag tycker jag faktiskt att färgåtergivningen på garnet hamnat ganska mitt i prick!

Det har varit riktigt vårväder ett par dagar här på sydkusten! Långa härliga promenader i solsken har det blivit. Det gäller att njuta medans det går.

I går var det stickcafé som vanligt på Lennart's. Men jag stannade bara halva tiden. Jag tog en tur till en av våra Garnaffärer och frossade i garn!! Inget garn som jag ska ha själv, utan till min "hemlis"! Tror jag lyckats hitta rätt...... men det återstår att se?!

På återseende, gott folk!!

Inga kommentarer: