Sidor

söndag 1 juni 2014

Livet på landet!

Det har vi levt tre dagar medan dottern med familj var på bröllop i Huvudstaden.
Roade har vi blivit av höns katter  hästar och lamm! Tre nya lamm har vi varit med och tagit hand om.
 Bagglamm, bara några timmar gammalt.

 Dvärgsilkeshöns, "punkarhöns" kallar vi dem. Så fula så de blir charmiga! Och roliga att studera!
Visst är han grann?? Herr Tupp.
De övriga av hönsen är också Dvärghöns, Cochin. Får mej att tänka på "Klara Kluck" i Kalle Anka-tidningarna. Tuppen har fullt upp att hålla reda på alla sina hönor. Kycklingar i olika åldrar finns där också.
En av gårdens sju (7!) katter. Alla vet sin plats och höns och kycklingar tillhör familjen, så de får vara ifred!
Kan erkänna att det var ganska skönt när vi kunde lämna över till dottern, och åka "hem" till Campingen. PUH!! Vem  kan påstå att livet på landet är en dans på rosor?? Inte jag, i alla fall. Det krävs bra mycket arbete för att få den där dansen på rosorna!

Vardagen är på plats igen. Jag har gjort mina två jobbnätter, så nu väntar lite ledigt igen SKÖNT!!
Började på ett par sockor i natt när det var lite lugnt! Nya garnet från Höganäs Stickfestival måste ju testas. Det blir tå-upp på Magic-loop och båda samtidigt, som vanligt....
Lingarnstickningen får vila ett tag.... Så tradigt, när det "växer" sakta! Men snart är det dags att sätta ärmarnas maskor på en tråd, "bara" några centimeter till.....

På tal om GARN!
Hittade en garnaffär, med stor G, när vi var på resan i Danmark. Den finns i Ribe. OCH jag har aldrig sett en så välfylld butik.... Här kommer lite bilder:
Säckar med rea-garner stod utanför entrén. Mest sockgarner och men även en del akryl.












Det fanns nog alla olika garnleverantörer representerade. Hela Helga Isaager's sortiment fanns där, Noro, Ullcentrum, Sandnes, Regia och många fler!
Dessutom fanns en övervåning med tyger! Så det fanns även symaskiner och overlockmaskiner. Knappar och drag kedjor och så sprängfyllda pärmar med MÖNSTER! Ja jisses!! Och därifrån kom jag ut tomhänt!!! Det var bara FÖR MYCKET!!!!

Nu ska vi ta "helg", så här i elfte timmen och grilla en köttbit och avnjuta lite rött till!

SES!!

3 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Det är ju rena rama Noaks ark ni har varit på ;-)
Vilken grann tupp!
Inte fy skam heller med den garnaffären.

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Eva Hudin sa...

Nu tar jag hand om min syster i Knalleland (Boråstrakten). Här kan man köpa tyger till bra pris, tror jag gjorde ett riktigt kap idag.
Och jag skulle så gärna vilja ha en chokladmaskad siames, men visst blir man mer låst med katt. Anjo är med mig men Fidde fick stanna hemma och en granne tar hand om honom så det går ingen nöd på honom.
Nu önskar jag dig och de dina en trevlig pingst,
Hälsar Eva Hudin

Hedvig sa...

Åh jag vill bo sådär! Kampanjar hårt här hemma för att vi ska flytta från stan...