Sidor

tisdag 29 april 2014

Sköna MAJ.....

Ja , nu är april i det närmaste slut. Bara Valborg kvar. Men i vår landsände är det eldningsförbud! Så här blir det inga "brasor" att sjunga in våren vid!! Men vadå! Det har j nästintill varit sommar den senaste veckan!
Bokskogen är ju som vackrast just de här dagarna när löven precis slagit ut! Mannen och jag tog hundarna och en lunchkorg med oss ut till ett av Naturreservaten i kustbandet. Vilken dag vi fick! Strålande solsken och bara lite vind. Så den mumsiga räkmackan slank ner med utsikt från "första parkett":
Man kan ju inte ha det så mycket bättre! Eller hur??
Vi har nu bott två veckor i vårt "sommarhus" och har verkligen haft tur med vädret! Det har blivit en del "sticktid" i solsken med mina fyrfota vänner som sällskap. Det är ju inte bara vi som njuter av sol och värme.
MKAL-sjalen växer och jag är nu på sista ledtråden, så det finns hopp! Mönsterstickningen är kul och inte så svår, men det gäller att räkna maskorna hela tiden! Så inte har det blivit lyssnat på någon ljudbok på länge. Men vad gör det när fåglarna kvittrar för fullt och solen värmer gott??!!
 Efter ett par gröna sjalar blev den här i olika nyanser lila. Känns som ett bra val av färg och garn. Använder faktiskt garn från mitt "lilla" lager. Sandnes Mini Alpakka. Det går åt en hel del garn, men det gör ju inget att mitt lager minskar något. Det där lagret har ju en tendens att bli påfyllt i snabbare takt än jag hinner sticka upp det??!! Ett märkligt fenomen det där.....
Det blir nog ytterligare en sjal stickad, när den här är klar! Ska bara bestämma vilken jag vill göra? Inte helt lätt. Köpte ju en massa pärlor till en MKAL-sjal, som redan är på gång, men den blir det inte!! Ibland är det bra att avvakta och se hur mönstret blir och denna gillar jag inte!
Har även en liten fundering på en kortärmad kofta i lingarn..... Får se vad jag känner för när sjalen är klar.
Kan ju vara kul att sticka något annat än sockor och sjalar?!
Eftersom det är helg mitt i veckan, så jobbar ju jag! Så något Valborgsfirande blir det inte för mej. Men jag hoppas alla ni andra får en fin avslutning på April!
Ha de' gott i vårsolen!
SES.....


1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Ni ser ut aatt ha det riktigt, riktigt härligt!