Sidor

måndag 14 april 2014

Lime och cerise...........

Jisses, vad jag är seeeeg i dag! Skulle nog sovit en stund till! Men vissa dagar är det bara "som förgjort", det där med att sova efter sista jobbnatten! Så i stället för att ligga i sängen och "snurra", så steg jag upp! Inte alltid det bästa beslutet, men jag får väl ta en sådan där "power nap", när jag blir för trött!!

Årets Majblomma är ju i mina favoritfärger! 
Så naturligtvis har jag handlat en i år också!!

Sen sista har mannens sockor lämnat stickorna! Äntligen! Skyndade mig att maska av och överräcka till maken, som fick varma goa fötter! 
Men jag hade ju glömt att sticka resår överst på sockorna, så skaften rullade sig och satt inte så bra på! Så går det när man har bråttom!! Men nu är det fixat, med ett par centimeter resår överst på sockorna, så blev det bara 6 gram garn över på 100 gramsnystanet! Det blev lite klirr (40 rikstaler) i min nyårslöftes-sparbössa. Tyvärr har jag ju fyllt på mitt garnförråd med mer garn än jag förbrukat..... Var väl inte riktigt tänkt så! Men vem kan motstå ett fint garn, som bara ber om att få följa med hem?? Inte jag, i alla fall.
Men en nöjd make har beställt ytterligare ett par sockor, så jag får väl starta upp ett par till innan nästa jobbpass.

Ligger en del efter på MKAL:en! Eller rättare sagt ganska mycket efter! Jag har precis stickat ledtråd 2 klart, och i fredags kom ledtråd 4!!! Ja,ja det är väl bara att sticka på då..... Förr eller senare blir den väl färdig. Men det är ju så mycket annat som står på kö!
Eftersom jag inte hade några sockor på stickorna att ta med till jobbet fick ett annat UFO följa med.
Mini Mania scarf, Den stickar jag i alla de där "snuttarna" av sockgarn som blivit över under åren.... Ja nu har ju jag inte stickat så mycket sockor av de här tunna garnerna, det har ju blivit en och annan sjal också. 
Faktiskt så gillar jag mönstret riktigt mycket, men nackdelen är ju att det är lååånga varv, 400 maskor mera exakt!! 

Hundarna har varit ute med Husse på långpromenad, med jag sov på förmiddagen! Så medans jag sitter här och plitar, har de intagit var sin hörna av soffan i arbetsrummet. 
Och egen kudde ska man ju ha....








Vissa har vett att ta för sig!!

På återseende!!

Inga kommentarer: