Sidor

fredag 17 januari 2014

VINTER!!!

Tänk det blev det i år också! Trodde inte det skulle bli någon snö....


Men i morse när jag var ute med hundarna, sådär vid halvåtta-tiden, så började det flyga lite vitt runt oss. Och nu har det kommit flera centimeter snö (om man tar ett genomsnitt). Eftersom det blåser rejält ligger snön i drivor och där bilarna kört är det glashalt! Tror jag stannar inne resten av dagen!

Mina Halvvantar är nu färdiga. Det har varit riktigt roligt att sticka dem.











Mönstret finns här.
Det hade inte gjort något om garnet räckt någon centimeter till, men de är helt OK ändå. Ännu ett nystan förbrukat och ett projekt klart! => Mera klirr i sparbössan......

I går fick M och jag en sådan där härlig hundpromenad med alla vilda fyrbeningar! Ja "Göta Petter" vad det var spring i benen. Glömde bort att fota (har varit dålig på det sista tiden). Men lyckliga hundar, det hade vi! Och trötta sådana när vi kom hem. Kan väl säga att det var stillsamt i våran boning hela eftermiddagen och kvällen.
Det var perfekt, för medan vi gick hundpromenad, var mannen och inhandlade Husbilstidning till sig och en Sticktidning till mig!!!
Inte dumt alls att komma hem och få sin eftermiddag förgylld med sådan lektyr.....
Eftersom jag bara har Pippitröjan på stickorna, så tänker jag leta upp något mer att "bita i". Tänker mig nog en sjal och så de nya stickorna.....

Ta det lugnt i snöyran!
SES.

Inga kommentarer: