Sidor

tisdag 22 oktober 2013

En isbit om dagen!

Det rådet fick jag av givaren till den här:
Cyklamen som är så fina, är ju precis hopplösa att ge till mig! De brukar inte ens överleva första veckan i mitt hem! MEN, den här är inne på tredje veckan nu! Och den har fått just en isbit om dagen (på botten av ytterkrukan). Eller, nästan varje dag i alla fall.

Det blir en hel del jobb hos dottern, nu när hon hoppar omkring med foten i gips och inte får stödja på den. Ny operation väntar i början av november och sen ytterligare sex veckor på med gips och kryckor. Så först framåt nyår, ska hon få börja använda sin fot igen!
För tillfället är det vedklyvning och vedstapling som gäller. Allt det vi fällde i vintras ska ju tas om hand nu, när det legat och torkat över sommaren. Det blir en hel del ved, kan jag säga.......
Så sticket ligger på undantag. Naturligtvis är det ju massor som jag vill göra, bara för att tid och ork inte finns! Märkligt fenomen, det där.
Jag har ju trots allt lite på G ändå. Mina småväskor är perfekta att husera dessa små arbeten:

I väskorna finns:



En påbörjad Pippitröja, uppifrån och ner. Gammalt garn från gömmorna.





Los Lirios, där sista ledtråden är påbörjad. Dyrt Wollmeise-garn, från vunnen auktion på Tradera.







Och så ett "jobbsticke": Syltasockor båda samtidigt på Magic-loop. Garn från lagret. Mönster finns bl.a. här men även här.



På planeringstadiet är ytterligare två Mysteriesjalar! Båda med pärlor som ska stickas in!! Pärlorna är inhandlade och garnet plockas från lagret! Jag har ju lite att välja på........ så jag har lite svårt att bestämma mig?! Men det är ju inte så bråttom, ledtrådarna finns ju kvar.

Har också tänkt mig att lägga upp mitt garnlager i en Exelfil eller på Ravelry. Jag tror att det kan vara en bra idé. För som det är nu får jag en del överraskningar...... eftersom jag glömmer bort vad jag stoppat i lådorna!

Till nästa gång......
Ha de' gott!!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Och den kommentaren försvann i cyberrymden och nu gör jag ett nytt försök. Jo, ja sa just det att cyklamen och jag har heller aldrig gått ihop. Men så tänkte jag, nu jädrar ska jag sköta dom efter konstens alla regler och köpte två för några veckor sedan. Den ena är fortfarande fin, den andra slängde jag ut igår. REKORD!
Nu har du en hel del på stickorna, kul med lite variation :-)