Sidor

fredag 23 november 2012

Idag: SOL!!!!!!

Vilken kick jag fick idag när solen äntligen visade sig efter 14 dagars dimma, dis och regn! Livet leker plötsligt! Det blev en fin promenad med vovvarna på förmiddagen. Vi gick på fälten längs ån. Det var mycket spring i benen....
Det var ju en sol som kämpade för att lysa klart, men vi var så nöjda bara den visade sig!
I dag fyller "morsgrisen" Qeylah 8 år! Undra om hon vill vara med på en ny agilitysäsong till våren??
Det hoppas jag, för än så länge är hon pigg och glad!

I veckan som gått har jag gjort färdigt mina små projekt. Känns riktigt bra.
 Baby-set som hamnar hos någon liten nyfödd i Afrika.
Döskalle-mössa till yngsta barnbarnet! Jag trode jag kunde brodera med maskstygn! Ha!! Jag fick krypa till korset och använda väl inövade korsstygn. Men det duger det också! Hoppas nu att J blir nöjd med sin mössa.

Eftersom jag nu gjort av med gammalt garn....... Så fick jag plötsligt plats för ett liiitet nystan sjalgarn!
Har varit och klämt på det innan, så nu fick det allt följa med hem! Har glömt att ta ett foto på det , så jag får återkomma. Men det är Araucanía Botany Lace i härliga höstfärger. Men färgerna blir säkert bra til våren också!
Fick ju energi av solen idag och passade på att handla några julklappar när jag ändå var i "stan". Hittade precis det jag tänkt mig, så allt gick på en timme!
Nöjd och belåten med min dag, tänker jag nu "ta helg". Det blir som vanligt något gott att äta och dricka. Kanske en stickning att avsluta kvällen med? Men ibland är det ganska skönt att bara sitta ner och prata och planera inför vårens och sommarens ledigheter.......

Ha en fin helg ni också!

SES!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Igår fick vi också lite sol här på västkusten och det var bara att njuta. De små projekten är de bästa projekten! Måste vara härligt att planera resor med husbilen, men norra Sverige verkar stå på schemat varje sommar, tycker mig minnas ha sett regniga husbilsrutor i ett par säsonger :-)
Må gott!