Sidor

torsdag 9 februari 2012

Snålblåst!

Idag har nordanvinden friskat i ordentligt! Inte skönt att gå hundpromenad i snålblåst! Vi tog oss förbi motionsslingan och in i skogen, där det läade mellan träden.
Inte har vi så mycket snö, men det är alldeles tillräckligt! Men under natten har snötäcket ökat ett par centimeter, i alla fall i drivorna.
Medan jag fotade tröttnade Qeylah på att vänta........
När jag vände mig om stod hon knaprade de små grenarna på ett litet "träd". Man skulle kunna tro att hon inte fick nån mat hemma??
Någon har haft lite kul i skogen.....
Kom att tänka på Kalle Anka och Hacke Hackspett, ni vet den som visas på julafton!
Till och med Gina kunde springa med i snön. Väl påpälsad med fleeseoverall och täcke!
Men på hemvägen var tassarna så kalla att de behövdes värmas. Så det var bara att stoppa henne innanför jackan, så jag hade händerna fria, när vi gick över kalhygget! Kan säga att det är populärt att åka som en känguruunge!

I eftermiddag har det blivit stickat lite på sockorna. Jag har nämligen varit på stickcafé, och det är alltid lika trevligt att fika och snacka bort en stund. Och så inspireras man ju av vad de andra hittar på..... Idéerna blir många och garn det har jag ju, så det är väl bara att sätta igång??

I morron blir det långpromenad med M och labbarna! Det ser vi fram mot. Hoppas bara att vinden lagt sig lite tills dess....

Önskar er en skön torsdagskväll!

Ses!

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vilket häftigt stenhus.
Trots att det inte varit så många minusgrader idag så har det verkligen blåst nordlig vind och det har känts jättekallt ute.
Kram!

Henrietta sa...

Så mysigt! Ibland är det bra att vara liten :o))
Kram Henrietta