Sidor

onsdag 22 februari 2012

Från barn.....

..... och tosingar får man höra sanningen! I går var dottern här med sina barn och förgyllde min dag.
Passade på att ta fram "pippitröjan" för att se om den passade lila F. Men icke sa nicke! Den skulle inte provas, för den var FUL! Jag som trodde att hon gillade lila?! Efter lite lirkande provade hon den, men den var rätt mycket förstor, så vi får se om det blir ett bättre utlåtande och bättre passform när kusinen får prova... Annars finns ju Stickhjälpen (i alla fall ett tag till).

Tog en tur in till Bokias rea i dag på morgonen. Har inte förhandskollat utbudet, men det går ju alltid att hitta något, eller?? Två böcker fick följa med hem:


Kaffe Fasett är ju helt underbar i sina mönster och färger. Men jag inser att jag aldrig kommer att sticka något av det som fanns i boken! Men ögongodis är det allt......
Boken "Stickverk" har inte fått mer en snabbtitt, men jag tycker att den verkar trevlig. Jag får återkomma senare med utlåtande.
Något stickat har det inte blivit på flera dagar.....
Men ett nytt jobbsticke har jag påbörjat, det är en mössa/luva i lila med pippimönstret. Det blev ju garn över från tröjan.
Straxt väntar min första jobbnatt, så jag önskar er alla en skön onsdagskväll.

Ses!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojdå.... jag trodde det skulle bli slagsmål om den fina tröjan.... men det är härligt med barn.... de är ialla fall ärliga =))

Härliga böcker du hittade på bokrean!

Ha en fin helg!