Sidor

torsdag 10 september 2020

Sockor på G.

Tänkte testa att sticka sockor med den här korta rundstickan! Tror bestämt att jag gjort ett försök tidigare.🤔
Nackdelen är ju att det går bara att sticka en sock i taget! Men kanske mönsterstickning med flera färger blir bättre, än på Magic-loop? 
Får se vad jag tycker om stickorna, när jag kommit längre. Just nu är det bara pilligt och tar lång tid!😟

Tänkte plantera ett par rosor vid uteplatsen, nu i höst. Cyklade till "Plantan", för att se vad som fanns. Hade tänkt mig en röd marktäckare: Bassino. Men den fanns naturligtvis inte hemma! Däremot fanns Tommelise, som är mörkt rosa.
Även en vit fanns: Diamond.
Tänkte ta en tur till Blomsterlandet, också. Kanske bättre tur där......

Nu är det bara mattorna, från husbilen, kvar att tvätta! Äntligen ser jag ett slut på all tvätt.
Ska bli skönt när allt är undanstuvat.

SES!

Inga kommentarer: