Sidor

tisdag 1 januari 2019

Nytt år - Nya projekt!

Ja.så var det 2019, då! GOD FORTSÄTTNING!
Hoppas det nya året bjuder på mycket sticktid och tid vid symaskinerna.

Jag lyckades bli färdig med några vantar på 2018:s sista timmar. Mönster: Garnomera's enkla vantar.

Det var resterna på Lettlopi-garnet. Det blev bara något gram kvar av vitt och lila. Skönt när man kan göra av med "allt". Nu ska vantarna "bada" och valkas lätt, så de blir lite tätare. Sen är de klara att användas.
Jag började på en "Fiskartröja" till maken i november, så det får bli min januaristickning. Men jag har även tänkt att jag ska sticka ett par "Majas Mamelucker". Ska bara bestämma garn ur stashen. Jag har lite att välja på...... Fast jag har ju redan bestämt att det blir Indiecita's Alpakka - ska bara kolla upp vad jag har för färg som kan passa.
På tal om stash! Jag har nu gjort en sammanställning av vad som finns i mitt stora garnlager. Det blev en hel del nu när allt är på plats! Alltså jag har garn för mååånga år - bara jag kan hitta mönster till allt! Summan blev: 43285 m (dvs 4.3 mil!) eller 10875 gram, - alltså nästan 11 kg garn! Det blir till att blunda när jag ser en garnaffär i fortsättningen! Det finns fortfarande en del garner i lagret som jag är tveksam till. Sådana där impulsköp, som blivit när vi varit på resande fot. Kanske jag gör ytterligare en utrensning vid senare tillfälle.

Lika bra att hugga in på stickningen med en gång. Lagom slappt så här på årets första dag, tillsammans med NördicKnittings senaste POD-avsnitt.

SES!

Inga kommentarer: