Sidor

lördag 3 november 2018

November!

Här rullar det på! Redan ett par dagar in i november! Jag har sagt det förr: vart tar tiden vägen?
Sen sist har vi fått VINTERTID! Kan jag få tillbaka SOMMARTIDEN......?! Min kropp passar bättre med sommartiden - jag är ju en morronmänniska! Den här gången går omställningen inte alls! Hur kul är det att vakna mellan kl.4 och kl.5 - och inte kunna somna om! Livet runt omkring rättar ju in sig efter klockan. Men inte min kropp! Jag är halvt medvetslös när klockan är halv åtta på kvällen! Måtte vi slippa dessa tidjusteringar snart!
Nog  gnällt!
På stickfronten är det monogamstickning som gäller. Tröjan Xstatic har nästan två ärmar nu. Dessutom ett halvt "liv". YEH! Är som vanligt sugen på ett par sockor..... MEN tror faktiskt att jag ska försöka mig på att sticka klart vantarna Lysa, som jag började på för snart två år sedan....... Vi får väl se hur det går med det.
Sytt har jag gjort, desto mer! Allt utklippt är färdigt

och tunikan till Mor lika så.

Dessutom räckte tyget till en top också.
Även den blir till Mor. Fast det är kanske inte så kul med två plagg i samma tyg? Men det bjuder jag på.
Hoppas nu de passar.......

I morron blir det kalas! Vi firar en 13-åring och en 4-åring, som båda fyllde år 1 november. Det är sonens äldsta och yngste som har samma födelsedag! Jodå tiden rinner iväg där också!

Planen för dagen blir som vanligt, en hundpromenad på förmiddagen. Sen tänkte jag nog cykla in till "staun" efter lunch. Tänkte fira lite med Henrietta's Spin och Garn, som fyller två år! "Tant Ulltuss" är där och signerar sina böcker och pratar garn. Ska bli kul att träffa denna "tant" igen. Hon är så mysig!

Så mycket meer att tillägga har jag inte...... så till nästa gång:

SIMMA LUGNT!


Inga kommentarer: