Sidor

tisdag 31 oktober 2017

Jag blev så nöjd!

T-shirten jag sydde på kursen hos BizziBee blev en riktig "fem-etta"!
Alltså - jag lyckades på första försöket! Sydde fast mudd runt halsringningen och fäste trådarna och sen var den klar! Vilken känsla att bli så nöjd med ett hemmasytt projekt!
Fick naturligtvis blodad tand efter det här. Så jag köpte ett mönster i PDF-format från Sewingheart Design.  OK - nu har jag testat det. Men det var nog första och sista gången jag köper mönster i PDF-format. För det där med att pyssla (läs klippa och klistra) är ju inte min grej!
Men jag fick ihop hela mönstret och nu är alla delar avritade på vanligt mönsterpapper, så då är det bara att ta fram tyg! Mönstret heter "Summer Mixi Maxi" och kan bli allt från ett linne till en maxiklänning. Jag har tänkt att börja med att sy ett linne. Köpte ju lite billiga stuvar på Stoff & Stil i somras. De passar bra att testa med.

På stickfronten då?
Jodå sjalen har växt en del sen sist. Men än är det långt kvar, eftersom jag har drygt 50 gram kvar av min 100-grams härva!
Dessutom har jag börjat sticka på mameluckerna! Många maskor och tunna stickor - 2.5 mm. Det tar tid att sticka 20 cm resår! PUH.
Men jag tar lite i taget. Jobbsockorna har legat lite träda, likaså Linkoftan. Men de blir nog färdiga så småningom, de också!

Det var det hela för idag!

SES!!!

Inga kommentarer: