Sidor

tisdag 25 oktober 2016

Äntligen - SOL!

Känns som det regnat och blåst i flera veckor! Men riktigt så illa har det nog inte varit. Men idag bestämde sig solen för att titta fram.
Det blev inget besök på Stickcaféet idag. Det gäller ju att ta en fin höstpromenad, när nu solen vill vara framme.

Det blev en fin promenad i Wämöparken. Zelda fick springa av sig i Hundrastgården som finns där och vi fick njuta av parken i höstfärger!
Nya Blekinge ankor låg och gottade sig solen. I alla fall ända tills Zelda tyckte att de skulle flytta på sig.
Tyvärr varade det fina vädret inte särskilt länge - så det var tur vi fick en sådan fin promenad.....

Klänningen har nu fått provisoriska ärmar. Vet inte om jag är speciellt nöjd med dem? Kanske de ska sluta ovanför armbågen i stället???? Så många beslut att ta!
Jag har sytt på båda ärmarna, för jag ville se helheten..... men inte hjälper det min beslutsångest!

Stickat har det också blivit. Jag beslutade mig för att se den svensk/danska serien BRON på SvTPlay. Det är ju bara det att den är tillgänglig fram till i morron! Och jag har sista säsongens 10 avsnitt kvar att titta på!! Bara att inse att det hinner jag inte...... Men som sagt, två säsonger à 10 avsnitt på Play, så har det blivit stickat en hel del på koftan, så nu är halva den första ärmen stickad - det finns hopp om en färdig kofta!

Nytt jobbsticke är också påbörjat. Inga sockor den här gången utan en Cowl, eller på svenska en halskrage.
Garn från "stashen", teetee Elegant, en blandning i ull och silke. Tunt, tunt, så jag stickar med dubbelt garn. Ett helt underbart garn att sticka med!

Dessutom har jag beställt garn till mannens tröja! Och i dag kom det med posten, så nu vill jag ju börja sticka på den också...... Jag kompletterade garn från mitt lager, och jag hoppas verkligen att jag tänkt rätt, med garnåtgång och masktäthet!

SES!

Inga kommentarer: