Sidor

onsdag 6 juli 2016

Uppdatering!

Här händer det inte så mycket just nu. Vi går hundpromenader, cyklar en del, plockar blåbär och så blir det lite stickat.
Vädret bjuder inte på någon riktig sommarvärme, precis. Men det passar mig. Lagom varmt att gå i skogen och plocka blåbär. Två omgångar med bärplockning har det blivit och resultatet har vi smaskat i oss i form av smulpaj med vaniljsås!
Jisses så gott det har varit! Jag har inte plockat blåbär på många år, i alla fall inte så att det har räckt till en paj. Och nu har det blivit till två pajer, ca 5 dl bär vid varje tillfälle. Hoppas det blir fler......
Cyklat har vi som sagt gjort. Kustvägen mellan Torhamn och Kristianopel. En sträcka på drygt 2,5 mil enkel väg. Vi lastade på cyklarna på personbilen och körde till Torhamn.
Vi fick en fin tur till Kristianopel, där vi stannade till och åt lunch.
Satt och njöt av utsikten i Gästhamnen och mindes de gånger vi stannat till där med segelbåten vi hade när barnen var små....... Länge sen!
Tillbakavägens cykling blev betydligt tuffare! Vinden hade ökat rejält och så var det rak motvind i 2,5 mil! Men visst känns det gott när man är tillbaka och har allt bakom sig....
På stickfronten har mannens sockor lämnat stickorna.
Det där med "tå-upp" är suveränt! Passformen blir så bra. Nu blir det till att lägga upp ett par till mig. Det har varit lite åtgång på mina sockor under våren - en viss Zelda har haft kul med minst två par!
Barnbarnets kofta har också tillfälligt lämnat stickorna. Bålen är färdigstickad, så det ska bara stickas två ärmar nu.
Garnet är drygt - knappt två nystan har gått åt så här långt. Och jag som köpte sex (6!) nystan! Ja, ja det får väl bli något mer stickat av det.
Idag regnar det! Så jag får passa på att rasta hunden mellan skurarna! Och i kväll ska vi fira äldsta barnbarnet som fyller 15 år idag! Tycker det var nyss han kom till världen.......

Fyra nätter har jag kvar innan semestern.........

SES!

Inga kommentarer: