Sidor

lördag 7 november 2015

Det här blev inte bra!

Efter att ha stickat hela eftermiddagen och en stund på kvällen i går, började jag tveka på min mönsterstickning. 16 av de 25 varven mönster på 272 maskor, var avklarade..... Men jag tyckte inte att det blev bra. Alldeles för glest/löst, eftersom jag är rädd att maskorna ska dra ihop mönstret så har jag hållet trådarna för löst! Jag som annars inte har bekymmer med att sticka löst.....
Mönstret och färgerna är det som sagt inget fel på. Men det är bara att konstatera att jag inte är någon fena på flerfärgsstickning! Så när jag sovit på saken bestämde jag mig för att repa upp all mönsterstickning och börja om med 0,5 mm mindre stickor! Det kan ju inte bli sämre i alla fall?!!

November har kommit med dis och dimma! Men det är fortfarande nästintill sommarvärme! 12 plusgrader var det när jag gick min långpromenad innan lunch idag! Tror inte det var så varmt i halva juni ens?!
Men det gör inte så mycket att det fortfarande är varmt ute. Inga rutor att skrapa när man ska hem på morgonen efter nattens jobb!

I oktober inhandlade jag en fårskinnsdyna till Zelda. Meningen var ju att hon skulle ligga PÅ den. men den har inte varit så populär, så den förvisades till soffan i arbetsrummet. Och där dög den! Men bara efter ett rysligt bäddande, så hon kan ligga UNDER den!
Har förstått att det är typiskt whippet att kryp in i och under saker. Allt för värmen skull!!

Nu blir det reprisstickning ett tag!

Trevlig Helg!

Inga kommentarer: