Sidor

torsdag 7 maj 2015

Veckan som gått.....

Har varit fylld av en del måsten! Utbildning på jobbet i "strålskyddd". Vi har ju en bestrålningsenhet med Cesium 137, till våra blodprodukter som ges till benmärgstransplanterade patienter bl.a.
Nyttigt med repetition är det trots allt!
Dessutom har det varit dags för tandläkarbesök...... Kom väl lindrigt undan, undersökning, röntgen och borttagning av tandsten - knappa 900 riksdaler! Händer inget akut klarar jag mig ett år till nästa gång! PUH...
Regnat och åskat har det gjort, så Campingen är som en välfylld tvättsvamp!! Det går inte att köra annat än på de asfalterade vägarna. Så gissa om husbilar och husvagnar har kört fast????? Ja, ja det blir väl bättre väder någon gång!?
På stickfronten då?
Ett par disktrasor i resterna av Bambugarnet är tvättade och klara för användning.
Den sista snutten av garnet fick bli till en boll åt Zelda. Jag vet ju inte vad det är för garn, för det köptes i 50 grams härvor utan banderoller på Symässan i Malmö för två år sedan.
Stickar på ett par sockor i Zauberball också, men bara på jobbet. För resten av tiden stickar jag på Vitamin D! Hoppade på en WIP Knit A Long på Ravelry, där man ska sticka ett redan påbörjat projekt klart till 21 juni! Anmälde min Vitamin D dit och visst sporrar det att ha ett slutdatum!
I dag lyckades jag fånga färgen riktigt bra! Suttit ute i solen någon timme i eftermiddag och stickat! Så gott!! Önskar mig flera sådana här dagar.....
Ja, det var den här veckan det. Nu är det snart dags att åka till jobbet igen!

SES!!

Inga kommentarer: