Sidor

måndag 25 maj 2015

TRE DAGAR!!!!

Åh, vilka goa dagar vi haft! Tre hela dagar med sol och värme...... Ja, om man bortser från den kalla vinden! Men i lä och i sol från klarblå himmel, så har det varit så skönt!
Det har blivit mycket stickat och skinnet har blivit lite lätt bränt! Men vad gör det! De här dagarna har varit efterlängtade! Vi har fricampat i tre dagar och gått härliga promenader i ekbackar och i beteshagar.
Vitamin D har nu lämnat stickorna!! Och kan väl säga att blir den inte bättre efter tvätt och blockning, så är jag inte nöjd med slutresultatet! Stickningen har varit en fröjd men som sagt, jag får se hur det artar sig.
Trots att jag stickat "fram och tillbaka" tycker jag att lingarnet "drar" sig! Oavsett resultatet efter blockning tänker jag INTE repa upp och sticka något annat! Nästan allt limegrönt Linea har gått åt. Bara 20 gram av mina totalt 270 gram finns kvar. 825 meter garn har jag använt.

Idag har vi "tvättstugan"! Passar på medan Husbilen är på service.
Plockar undan och dammar av, när vi ändå är i lägenheten. Märkligt att det kan bli så mycket damm, fastän ingen är hemma??? Kollar så jag har cederträ liggande lite här och där. För inte vill jag ha in objudna "gäster" när vi är iväg. Sex nätter kvar att jobba innan min sommarsemester börjar.... Längtar! Det blir tidig semester i år, men som vanligt kompenserar jag det med lite mer ledighet i slutet av Augusti. Måste ju ha något att se fram emot när vi är tillbaka i vardagen igen.

SES!!

Inga kommentarer: