Sidor

lördag 11 april 2015

Inte en maska stickad!

Två dagar med fullt upp att göra! Husbilen åkte fram ur vinterförvaringen i Påskhelgen. Ja sen ska det ju fyllas på med allsköns "bråten"! Sängkläder, handdukar, torrvaror, konserver... you name it!
Mannen har fixat lite skavanker när jag sovit, så nu börjar det kännas OK för inflyttning. Idag diskades all porslin och bestick. Ja, jag har lite svårt för det där med "engångs"! Hos oss är det bara en nödlösning, när vi måste hushålla med färskvattnet.
Trots stök och bök i husbilen tog vi en riktigt lång promenad på förmiddagen, dogsen och jag! Genom skogen på vandringsleden som fortsätter vid Skärva. Tog faktiskt turen förbi den gamla "gården". Skärva tillhör Världsarvet Karlskrona, och är väldigt speciellt.





I går hade vi "finfrämmat". Barn och alla barnbarn kom för en gemensam lunch och mysig eftermiddag! Vi grillade hamburgare på balkongen och mumsade så det stod härliga till. De tre halvstora barnen passade på att testa lekplatsen som gjorts i ordning i vinter. De två minsta fick vi gosa med. Tonåringen passade på att smågnabbas med sin morfar......
Våra fyrbeningar tycker att det är så kul när barnbarnen kommer på besök. De ska vara med mitt i leken.
Eller som Zelda:
... hålla Tristan sällskap på filten!

Ja, inte är det konstigt att det inte blivit stickat något! Men i morron ska jag njuta av stickning och ljudbok, hoppas jag.......

Ha en fortsatt skön lördagskväll!

Inga kommentarer: