Sidor

måndag 28 juli 2014

J*^#:A DATOR!

Finns det något som kan krångla så mycket som en DATOR!!! Bara undrar???
Lagom innan semestern slutade helt plötsligt två ( av tre möjliga!) USB-portar att fungera! Som tur är finns ju KJELL (& CO)! En HUB med fyra portar inhandlades och allt var frid och fröjd. Tills idag!! Då det helt plötsligt inte går att koppla Mobilen till den sista USB-porten! Hela systemet stängs ner och datorn vill göra "recovery"! Suck! Testar att koppla min mobil till mannens dator..... no problems! Testar igen efter recovery på in dator...... allt stängs ner igen!! Mannen får en snilleblixt och stoppar in sladden i den ena porten som "inte fungerar".... Tada! Nu installeras drivrutinerna för min mobil!! Jag fattar inget!!! Men nu har jag två USB-portar som fungerar, i alla fall för stunden!

Eftersom jag har semester så är vi på resande fot. HÄR kan ni se var vi håller hus!
Jag gillar graffiti, när det är snyggt gjort. Och det här hittade jag i Lindesberg:
Det fanns en sida till på huset, med härliga konstverk. Tror att det är ett parkeringhus som fått lite pimpning!
Veckan som gått har varit varm, eller snarare het! Vi har pustat i skuggan, badat i insjöar och så har det faktiskt blivit lite motionerat också. Vi har cyklat flera mil vid några tillfällen.
Mannen har fått inhandla en Elcykel, för att slippa få allt för mycket ont i lederna efter våra utflykter. Så det är väl mest jag som motionerar......
"Arvingen" växer sakta. Det är många maskor på stickan och det blir bara stickat framåt kvällen, när det blir svalare att sitta i skuggan.
Och när kvällen  kommer finns det också lite ork för whippetbus:



Till nästa gång!
Simma lugnt.....

1 kommentar:

Hedvig sa...

Hoppas du har en riktigt skön semester, och vad fin bloggen din blivit! :)