Sidor

fredag 19 april 2024

Fortfarande kallt och grått!

Bara ett par plusgrader mitt på dagen! Nästan som mitt i vintern........
Trots det är det lite annorlunda i luften. Det känns mer som vår - men ändå inte? Svår förklarat är det i alla fall. 
Men idag var det vårtecken på badplatsen!
Det gick en våtdräktsklädd man och kollade av botten!
Dessutom en "grodman"/dykare, som undersökte omgivningarna runt bryggorna!
Jag stannade inte för att se om de hittade något "farligt"!
Men mitt dopp idag blev riktigt härligt!
Knappt någon vind och 8° i vattnet!
Idag blev doppet lite senare på förmiddagen.  Det var dags att vaccinera Myra, både parvo/valpsjuka och rabies. Så det blev ett besök hos veterinär Cilla,  och direkt efter det långpromenaden med hundarna. En fullmatad förmiddag med andra ord!
Eftermiddagen blev mer avslappnad. Stickade klart sockorna jag haft på stickorna. Så för tillfället finns inget på gång! 
Men i dag kom första ledtråden till en MKAL, en spetsstickad sjal. Tänker nog börja med den i morron, när jag skrivit ut diagrammet.  Måste bestämma garn också....... 

Siv

Inga kommentarer: