Sidor

måndag 14 oktober 2019

Friska vindar!

Den rubriken går ju att tolka som man vill! Men här gäller det fenomenet "vind"! För jisses vad det tar i idag! Det började blåsa redan tidigt i morse och värre ska det bli under eftermiddagen.
Så vi skyndade oss ut, Zelda och jag, innan det blev för mycket vind i träden. Mannen stannade hemma. Han avskyr blåst. Vi passade på att ta en av våra rundor i skogen, när nu husse inte var med.
Hoppades att jag skulle hitta en liten början till att "trattisarna" är på gång efter allt regn som kommit. Och det var de!

Eftersom det fortfarande är nästan sommartemperatur ute, så finns det hopp om att kunna hitta lite fler än de jag såg idag. Vi gick i skogen som ligger mellan Stora Vörta, Sjuhalla och Verstorp. Helt ljuvligt att traska runt där en måndagsförmiddag, när man har skogen för sig själv! OK, älgjakten började idag..... men tror aldrig jag sett nån jakt i det området, så det var riskfritt att gå där.
På traktorvägen som går mellan Sjuhalla och Verstorp hade ett gammalt träd rasat omkull.
 Det var bara att leta  sig ut på åkern, för att komma förbi.
Nu sitter vi inne i stugvärmen och tittar hur löven far runt i vindbyarna. Skönt att ha dagens hundpromenad avklarad!
I eftermiddag, blir det nog lite tid vi symaskinerna. Får försöka hitta inspirationen inför Sylanet som är på lördag......

Och så var det den där treveckorssalladen.....
Den blev riktigt god! Så den gör jag fler gånger. Men först får vi äta upp den som finns i kylen....

See you!

Inga kommentarer: