Sidor

onsdag 13 mars 2024

Vart tar vattnet vägen?

Idag var det lågvatten......
11cm under normalvattenstånd.  Men "botten" är inte nådd förrän i morgon. Då ska det vara 31cm under! Får väl lägga mig på botten då, om jag ska bli doppad!😅
För ovanlighetens skull var det nästan vindstilla i badviken!
Fortfarande är det mulet och grått. Bara någon plusgrad mitt på dagen. För det mesta blåser det ju oxå - men idag är ett undantag. Bara en lätt bris.  Men som sagt det är råkallt ute och våren står "på vänt"!
Stickningarna växer lite varje dag.
Börjat att sticka skaften på sockorna. Det tar en stund att sticka 46:or!
Jag har även påbörjat det mönsterstickade oket på tröjan "Telja".
Plötulopi är betydligt trevligare att sticka med än Lettlopi! Kan nog bli fler tröjor i ospunnet garn. Jag har ju en del i lagret.......😉

Nu har jag lyckats sälja min Janome overlock! Blev inte så många kronor rikare. Men bättre att den kommer till användning, än står och "bekar igen"! Sålde den till en i området, som har sjukpension. Hoppas hon blir nöjd.
5-7 april är det Symässa i Malmö...... är allt lite sugen på att åka dit. Bussresa och inträde kostar 550kr. Det blir ungefär lika mycket om jag väljer att åka tåg och betala entrébiljetten själv. Fördelen är att jag kan åka redan på fredagen, om jag väljer tåg. Eller vänta till söndagen. Jag får suga lite till på det här. Och så måste jag kolla upp utställarna! Det är kanske inte lönt att åka?

I kväll - så här mitt i veckan - lyxar vi till middagen lite. Det blir grillad lammroastas och potatisgratäng. Ska bli gott.

Siv


Inga kommentarer: