Sidor

måndag 8 januari 2018

Nytt År!

- och ny förkylning!
Trodde jag haft min beskärda del av vinterförkylning för den här säsongen! Men jag lyckades ta till mig mannens  förkylning också. Ja, han var risig över nyårshelgen, så det där med att fira in det nya året blev det med. Vi var ordentligt trötta - så hör och häpna! Vi sov in det nya året. Eller rättare sagt vid 12-slaget gick det ju knappast att sova - så jag steg upp och tittade på fyrverkerierna och dök snabbt i säng igen efter en stund och sov gott resten av natten.
Men så blev jag ju förkyld igen lagom till min andra natt på nya året. Jag jobbade och hoppas på att jag ska bli piggare till i morron (efter fyra lediga nätter) när nästa pass börjar till kvällen. Men just nu känns det inget vidare.........

- och dessutom nytt utseende på bloggen! Får se om den känns OK, eller om det blir ännu en förändring längre fram......

Vad har då hänt sen sist?
Det har blivit ett par "baggy-byxor" till Tristan - gula med kaniner på enligt önskemål från mamman.
Mönstret från AnnanDesign dök upp och jag ritade genast av klänningslivet för att testa på "julklänningen". Men det blev inte bra så jag testade ett tredje klänningsliv från en Ottobre-tidning. Och nu ser det ut som om det kan bli en klänning att använda. Fast en kortärmad sommarklänning och ingen "julklänning".
Tyvärr blir det inga bilder just nu. Måste fixa några först! lägger in dem i efterhand.

Dessutom har vi firat yngsta barnbarnet som fyller 3 år i morron. Kalas får ju bli när alla är lediga, dvs på helgen. Så i går var det 3-årskalas för Siri!

En hel packe trikåtyger har jag också beställt på REA! Väntar på leverans när som helst. så det kommer bilder på det också.


Till nästa gång!
Ha de'!

Inga kommentarer: