Sidor

onsdag 6 december 2017

Adventstid

Så är vi inne i julmånaden - redan! Första advent har passerat och snart är det andra advent. Tiden springer iväg......
Men efter middagen med barn och barnbarn blev lägenheten adventsstädad, fönstren putsade och de obligatoriska ljuskällorna kom på plats!
Ljusstaken finns i köket och stjärnan "på fot" i vardagsrummet. Den oregelbundna stjärnan finns i arbetsrummet - där behövs lite julstämning - nu när jag sitter så mycket där.
I sovrummet hänger min favorit - den som jag sytt själv när barnen var riktigt små........
Ser att jag behöver fästa till ett kantband......
Eftersom det är adventstid får man ju smaka på glögg.....

....julskinka!
Å den var GOD! Gick åt i ett nafs!
Adventsvädret har varit varannandags väder! Regn och blåst och flera plusgrader, ena dagen och nästa dag sol och minusgrader!


Det blir så fint med all rimfrost på växtligheten! Men halt var det på cykelvägen där vi gick vår långpromenad med Zelda.

I lördags var äldsta barnbarnet här och tog hjälp av sin morfar! Det pluggas inför förarbevis......

Sen sist då! Ja, inte har det blivit mycket stickat! Lite på mannens sockor när jag jobbade natt i förra veckan. Gick hem på onsdagsmorgonen efter hel natt med värdens halsont! Trodde väl att jag skulle friska på mig tills det var dags för nästa jobbpass. MEN efter tre dagar med halsont övergick det till en förkylning från helvetet!!!! Så jag hostar och snörvlar och nyser och har fortfarande ont i halsen. Så jobbpassen den här veckan har jag varit hemma för att kurera mig! Men det känns inte bättre för det!! Hostan håller både mig och maken vakna om natten - så i morgon ringer jag till Vårdcentralen och hoppas jag kan få lite hostmedicin till natten!
Ja, ja trots allt har jag fått lite sytt. Tröjorna till farmors killar är klara!
Hoppas de blir godkända......
Har även sytt en kortärmad T-shirt till killarnas storasyster, men den har jag glömt att ta bild på!

Lite mer trikåtyg har budats hem på Tradera. Och så har jag köpt till enfärgad trikå från Fynda Textil, när jag ändå beställde en rulle med nonwowen mönsterpapper.....
Jag har även testat att sy ett par "hipsters" till mig!!!
Fick en liten bit tyg över från den senaste T-shirten jag sytt till mig.
Nöjd med både t-shirt och trosor! Blir nog fler trosor sydda. Ska bara hitta bra resår att handla. Mönstret till trosorna då? Ja man tager vad man haver och det blev ett par från byrålådan som fick bli mall till de nya!
Ja, det får vara allt för den här gången!


SES!!!



Inga kommentarer: