Sidor

tisdag 19 september 2017

Färdiga sockor.

Äntligen något som lämnat stickorna.
Sockorna till mannen är nu överlämnade. Som vanligt ett enkelt sockmönster med Fleegle-Heel. Trots storleken (46:or) går det inte så mycket garn, bara 70 gram. Så nu har jag ännu en rest sockgarn.... Garnet är Arwetta classic från Filcolana. 80% merinoull, 20% nylon. Helt OK att sticka med. Återstår att se hur garnet beter sig när det är använt och tvättat några gånger.

En bit på Linkoftan Slanted Sleeven har det också blivit.
Nu är v-ringningen avklarad, så det är bara att sticka på ner till mudden. Enligt mönstret ska det vara ett parti ribbstickning i ryggen för att forma "midja". Hmm, är inte säker på att jag behöver någon formad midja?! Medan jag funderar får koftan ligga till sig ett tag.

Jag har stickat på Town Wall socks också. Kommit till platsen där det ska formas för vristen. Egentligen skulle jag byta färg till det randiga garnet..... men jag fortsätter med enfärgat. Dessutom byter man till annat mönster på ovansidan. Njaa, jag får sticka en bit innan jag bestämmer mig om det blir bra??? Återkommer med bild när jag kommit lite längre.

Så har mannen inhandlat ny mobil - Samsung Galaxy Note 8! Gissa om man blir sugen på att byta sin gamla Note 4:a mot en ny mobil??? Men det är mycket pengar som ska ut och den gamla fungerar klanderfritt, så jag får väl lugna mig lite...... om jag kan!!! Sen har jag lite svårt att bestämma mig för vad jag vill ha! Det där med beslut är inte lätt!

SES!!

Inga kommentarer: