Sidor

söndag 15 januari 2017

I stickningens tecken!

Här har det maratonstickats sen nyår! Mysteriemössan är nu färdig. Till och med blockad!
Den blev kanonfin - men jag vet inte om den passar mig??? Jo storleken är OK, men det där med mössor när man har brillor är svårt..... Får fundera på saken.

Dessutom har jag planerat mönster till en del garner i mitt lager! Känns inte alls fel. Mönstren är inhandlade på Ravelry, utskrivna och markerade med garnet de ska stickas i!
Två projekt är redan påbörjade. Det gäller att hålla stickorna igång, för i mars börjar sykursen igen.
Det första jag började på är koftan Polly, av Linnéa Öhman. Det finns en KAL på FB också.
Koftan får jag sticka på i dagsljus för garnet är svart. Dubbel tråd av Indiecita Alpakka.
Dessutom testar jag mina nya stickor från Chiagoo - som vanligt tippar och utbytbara kablar. Vet inte riktigt vad jag tycker om tipparna ännu, men kabeln är super.  Så följsam, inget som "knörvlar" i hop sig när man stickar.
Projekt nummer två är en Islandströja, Riddari till mig. Jag plockade ihop resterna från mannens tröja och kompletterade med garn fyndat på Tradera, så förhoppningsvis ska det räcka. Vill helst inte köpa mer garn!
Sen har jag mitt jobbsticke också. 3 color cashmere cowl. Den funkar som TV-stickning också. Jag har ju flera avsnitt kvar på Outlander, säsong två! Känns som januari är räddad.........

Dessutom är jag sugen på att gå en FOTO-kurs! Får se hur jag gör med det.?! Tur jag jobbar natt! Hade varit svårt att få ihop tiden annars....

Minsta barnbarnet har också hunnit fylla två år!

Kalaset är avklarat. Näst på tur står en nioåring i början av februari! Ja det rullar på, snart är vi där! Tycker precis att vi klarat av julklappsbestyren!

Nej, nu får det fixas lite middag. Jag har sovit idag och har en natt kvar att jobba det här passet. Behöver vila lite efter maten. Det blir ju aldrig tillräckligt med sömn dagtid!

SES.....

Inga kommentarer: