Sidor

måndag 13 juni 2016

De där med att blogga........

Med husbilsliv blir bloggandet helt klart satt på undantag! Visst har jag tänkt att det ska skrivas något..... men så kommer det annat emellan! Trevliga Campinggrannar som pratar bort en stund, tex. Ja sen har det där superminnet glömt bort att det skulle läggas lite datortid. Eller så njuter jag i solen med stickning, tills det blivit alldeles för sent för datortid - måste ju hinna med lite middag också! Ja, så försvinner mina dagar..... och jag kan inte klaga på tillvaron!!
Det cyklas en del också. Vi upptäcker nya smultronställen i vårt närområde! Ställen som man inte kommer till med bil! Ja, livet är gott nu!
Och eftersom jag stickat en del, har min modifierade Aphrodite-tröja blivit klar. Stickade så långt garnet räckte...... Hade väl önskat lite längre tröja, både i livet och i ärmarna. Men som sagt garnet tog slut!
Tröjan blev helt klart OK Mjuk och go' eftersom det är Merinoull. Trodde att jag hade 300 g garn - men det visade sig att tröjan bara väger 250 g! Det enfärgade blå vägde jag när jag nystat det och där var bara 70 g. Jodå jag har köpt det på Tradera och där stod ingen exakt vikt i annonsen utan "3 härvor". Skit samma nu är den klar och användbar är den också!
Nästa projekt på stickorna blir en beställningskofta till yngsta barnbarnet Siri. Garn handlade jag i Söderköping och den är påbörjad.
Sen vill jag ju sticka en sommarkofta till mig. Har kollat in den här: Whippet. Jag har köpt mönstret och skrivit ut det.... men är lite tveksam om det är rätt mönster för mig?? Den ska stickas i riktigt tunt garn dessutom. Tror jag har något som passar i mitt lager, men det köptes tillsammans med ett mönster på ett linne. Får väl sova på saken ett tag till!

Med husbilslivet har även mina Troll hamnat i skymundan! Tur är väl det, för annars hade det säkert blivit fler!!!
Men jag har sällskap av två halvstora här i husbilen.......

Bara en natt kvar att jobba, sen har jag ledig tid ett par dagar innan nästa pass!

SES!

Inga kommentarer: